27 August 2015

A PART OF MY LIFE :)


mereka? siapa meraka bagi aku? comelkan mereka semua ni kan? sayang? 

 merekalah sebahagian dari hidup aku.... insan-insan ni lah yang membuat aku selalu kuat senyum sabar... bila aku ade masalah serius talk, merekalah yang buat aku tenang cool sabar macam-macamlah... 

yup mmg anak sedara aku yang first hingga yang ke-11 aku penah jaga, a to z aku pernah jaga.. bab berak jgn cakap hahha ucu dayah dia yang budak ni cari hahaha....sabar jela korg ni ;)

 time mereka-mereka ni baby ke besar ke aku penah jaga... 
aku tak tahu kenapa aku suka sangat ada dyeorg semua ni mungkin sebab dari dulu aku nak sangat ada seorang adik tapi aku tak dapat so bila aku dapat dyeorag ni aku sayang gila gila..

buli? jangan cakaplah.. haha biasa budak budak.. mmg suka buli ucu dayah dia ;) tapi aku tak kisah loh.. sbb bagi aku masa aku bujanglah aku dapat jaga dyeorg ni.. luangkan masa dengan mereka... for sure aku sayang gila kat semua... dyeorg nak apa aku bagi.. tapi ikot pade kemampuan aku.. 

benda paling terharu bila aku pernah terdengar mak aku cakap kat kawan die... 

"anak-anak sedara die mmg semua lekat kat dayah, mana taknya bila balik kampung ucu dayah segalanya bagi budak-budak ni"

sumpah aku terharu bila mak aku cakap mcm tu.. 

pernah berlaku bila aku ada masalah, aku pernah jatuh... tapi yang buat aku senyum kuat dengan sikap anak sedara aku si husna, sebab time tu  dia datang kat aku then die peluk aku dan cakap "sayaang babab"  secara tiba-tiba..haha babab tu akulah.. 
time tu sumpah aku rasa nak menangis ssgt.. yerp. budak-budak boleh tahu ape yang kita alami walaupun mereka tak faham lagi.... 

 salah satu faktor aku suka budak-budak.. ikhlas seorang anak kecil kita boleh nampak . bila kita marah dia, dia tak pernah benci kita malah dia sayang kita... kasih sayang budak kita bleh nampak.. aku ingat lagi bila seorang cikgu aku tegur dia cakap "budak boleh nilai kasih sayang kita sebab itu budak suka kan awak....." time ni aku tak tahu apa-apa.. bila dah lama lama baru aku perasan.. 

11 perangai 11 kelakuan 11 sikap yang berbeza-beza terhadap mereka ni..
dan aku kena juga 11 cara untuk melayan kerenah dyeorg ni sebabnya ada sesetengah anak sedara aku ni tak reti cakap lembut2 kena tegas... so aku kenalah bersikap tegas.. ada yang kena slow talk baru die dengar so alhamdulillah aku dapat memahami perangai mereka semua ni.....

aku bersyukur bila mereka muncul dalam hidup aku ;)

guys, 
ucu sayangkan korg ssgt... korg semua nyawa bagi ucu.. mmg sayang ssgt.. bila ucu rindu ucu tengok gambar video korg.. handphone ucu penuh gambar korg penuh video korg.. tak ada istilah penat ucu bersama korg.. sebab korg juga satu aliran darah sama dengan ucu.. 

setiap kali jumpa benda kena buat.. semua kena kiss ucu hug ucu ;) hahahah cian korg. hahah;)

love you guys..

heheh ucu hafal tau nama awok awok semua ni ;)
Start no 1 hingga no 11

Muhammad Syahmi Muhaimin bin Sahrizad
Syafiqah Amani binti Samsahrul
Aleesya Damia binti Saharizul
Amer Syaqiren bin Samsharul
Muhammad Syakir Hafizin bin Sahrizad
Muhammad Syawal Al-Mutaqqin bin Sahrizad
Aqeel Danial bin Saharizul
Syafiyatul Husna binti Shahrisizwan
Ammar Sufian bin Samsahrul
Syafiyatul Rizqi binti Shahrisizwan
Muhammad Syahid Solihin bin Sahrizad



Terima Kasih kerana sudi membaca Entry Lu'Lu Nur Hidayahツ

0 Post Surat disini:



 
}